DOBREJ NÁPAD

Prezentace služeb, která jde s dobou. Jak by měla vypadat?

Ať už jste freelancer, věnujete se nějaké kreativní profesi, řemeslu nebo třeba daňovému poradenství, budete dříve nebo později hledat způsob, jak povědomí o svých službách rozšířit mezi potenciální zákazníky. Jak má vypadat modenrí prezentace služeb, pokud se rozhodnete pro vlastní web?

Píše se rok 2021 a ten, kdo není na na internetu, jako by nebyl. I když se takové tvrzení může zdát trochu přehnané, pravda je taková, že být online se vyplácí. Jistě, můžete spoléhat na staré dobré ústní doporučení, ale proč si dostatečný objem zakázek nepojistit, že?

Tím, že budete dohledatelní na internetu, zvýšíte šance, že na vás narazí i klienti, kteří by se o vás jinak neměli šanci dozvědět. A jako člověk, který pracuje sám na sebe, určitě dobře víte, že zakázky je lepší odmítat než jich mít nedostatek.

Prezentace služeb i snadno dostupné portfolio

„Volnonožci“ napříč obory mohou web využívat hned několika způsoby. Stránky mohou fungovat čistě jen k vyvěšení nabídky služeb, ale také jako online portfolio pro prezentaci tvorby nebo prostor pro zveřejňování oborových novinek, tipů a dalšího zajímavého obsahu. 

Součástí webu mohou být také reference od bývalých nebo stávajících klientů, které pochopitelně musí být reálné a zveřejněné se souhlasem konkrétních osob. Tato forma doporučení v Česku funguje skvěle, proto se nebojte svými úspěchy pochlubit.

Rozhodnutí, co o sobě světu prozradíte a jakou formu k tomu zvolíte, je na vás. Jisté ale je, že ve chvíli, kdy zakázky nepřehazujete vidlemi, může být webová stránka zajímavým zdrojem nových klientů. A skvělé je, že ji na rozdíl od ústního doporučení můžete podpořit reklamou.

Vlastní web vám usnadní práci i ve chvíli, kdy vás potenciální klient požádá o ukázky prací. Místo toho, abyste mu je posílali e-mailem jako přílohu třeba ve formátu PDF, stačí, když mu pošlete odkaz na své stránky, což je mnohem elegantnější řešení. Zvědavý adresát samozřejmě nezůstane jen u prohlížení tvorby. Pravděpodobně si prohlédne celý web a udělá si lepší obrázek o tom, jestli hledá právě vás.

Web svépomocí? Ano, ale…

Web, který se stane vaší virtuální vizitkou, nemusí být nijak složitý.  A pokud máte povědomí o online světě, můžete se do jeho vytvoření pustit i sami. V dnešní době totiž existuje řada nástrojů, které vám s tím pomohou.

Prvním důležitým krokem je volba platformy, na které ho postavíte. Využít můžete například oblíbený redakční systém WordPress, který je volně dostupný a nabízí celou řadu šablon a funkcionalit. Sáhnout můžete i po hotovém „krabicovém“ řešení, jako je třeba Wix, ten je ale dost nepraktický, pokud chcete řešit SEO, rychlost a další technické parametry.

Jestliže nejste „ajťácký“ typ, doporučujeme obrátit se na odborníka, který pro vás web vytvoří. Je fakt, že profesionální řešení není zadarmo, ale bude pro vás nejméně bolestivé a ušetří vám spoustu času a často i trápení. Navíc bude skvěle vypadat, bude se zobrazovat ve výsledcích vyhledávání, bude splňovat technické i grafické standardy a zároveň vás bude repezentovat tak, jak si zasloužíte.

Pokud se rozhodnete pro spolupráci s profesionálem, webaře nevybírejte jen na základě příznivé ceny. Nezapomeňte si vyžádat seznam referencí, včetně kontaktů a ptejte se na zkušenosti. Jedině tak budete mít jistotu, že vám dodá produkt, který funguje tak, jak má. Více tipů k výběru webdesignéra nejdete v tomto článku.

Web šitý horkou jehlou nadělá víc škody než užitku

Rozhodli jste se, že se vydáte cestou online prezentace? Skvělé! Nezapomeňte ale na to, že web bude vaší osobní vizitkou, a proto si na něm dejte záležet. Na co byste se měli zaměřit?

1. Funkčnost

Dbejte na to, aby váš web běžel tak, jak má. Pokud návštěvníka vaší webové prezentace přivítá rozsypaný text, prázdné rámečky místo fotek, neaktuální kontaktní údaje nebo hláška, že stránka není zabezpečená, zakázky se vám příliš nepohrnou. Web nemusí být komplikovaný nebo zbytečně rozkošatělý, ale vyplatí se mu věnovat trochu péče a pravidelně ho aktualizovat.  

2. Uživatelská přívětivost

Dejte si záležet na tom, aby potenciální zákazníci při návštěvě vašeho webu na první dobrou zjistili, co jim nabízíte. Nezahlcujte je slovní vatou a srozumitelně jim vysvětlete, čemu se věnujete a jak jim můžete pomoct. Myslete také na to, že stále více lidí při hledání na internetu používá smartphone. Proto je důležité, aby vaše stránky byly responzivní – korektně se zobrazovaly jak na monitoru počítače, tak i na displeji mobilu.

3. Poutavý obsah bez chyb

Pravopisné chyby, překlepy a neobratné formulace. To jsou časté nešvary, které působí neprofesionálně a dokážou zbytečně srazit i jinak propracovaný web. Proto jazykovou stránku své prezentace nepodceňujte. Pokud čeština není vaší doménou, svěřte vytvoření textů buď profíkovi, případně alespoň někomu, kdo jazykem vládne lépe než vy.  

Co myslíte, bude osobní web tou správnou cestou i pro vás? Pokud váháte, zda toto řešení dává ve vašem případě smysl, nebo nemáte přesnou představu, jak by podobná prezentace měla vypadat, nechte si poradit od odborníka. Ten s vámi probere všechna pro a proti a přidá praktické tipy, jak by váš web měl vypadat, aby vám generoval nové zakázky.

Nevíte si rady?

Pokud si nejste jistí, jak začít, nebo jste začali a postupem práce jste se dostali jste se do slepé uličky a hledáte parťáka pro dokončení webu, dejte nám vědět, rádi vám pomůžeme. Můžeme převzít vaši práci a dokončit ji, mentorovat další postup nebo pomoct vyladit web po tom, co jej dokončíte sami. Pro možnosti spolupráce nás kontaktujte.

Konzultujte svůj projekt ještě dnes!

Rychlý kontakt

Telefon

776 535 556

Kde nás najdete

Dobrej Nápad

Pod Špičákem 363

Tanvald

okr. Jablonec n/N

Fakturační údaje

Ing. Petra Kennedy

 09644261

Zapsaná v Živnostenském rejstříku, sp. značka ZIV/1163/2020/Ra