DOBREJ NÁPAD

Jak vypadají dobré webové stránky, které reálně pomůžou vašemu podnikání: 7 tipů, na co nezapomenout

Rozhodli jste založit nové webové stránky nebo vylepšit ty stávající, aby lépe reprezentovaly vaše podnikání a přiváděly vám nové zákazníky? Na co všechno musíte myslet při tvorbě funkčního webu a kdy je lepší práci svěřit odborníkům? Přečtěte si těchto 7 tipů k rozjezdu nebo vylepšení vaší online prezentace tak, aby vám web pomáhal budovat důvěru zákazníků nebo oslovovat nové klienty.

1. Přehlednou strukturu

Struktura i logika celé stránky je při návrhu webu klíčová. Po grafické stránce by webové stránky měly být moderní, v souladu se současnými pravidly tvorby webů. Z hlediska uživatelské přívětivosti je důležitá intuitivní struktura, díky níž zákazník snadno najde, co hledá. Ideální web se zaměřuje na potřeby zákazníka a řeší jeho problém. Návrhu struktury webu by měla předcházet důkladná analýza konkurence i zákazníka, definice person a další úkony. Ačkoliv vás web s touto analýzou bude stát více, dává poté jeho struktura větší smysl.

Nezapomínejte, že v centru dění na vaší stránce je zákazník. Tento jeho pocit vám přináší více konverzí.

2. Čistý design s minimem textu

Lidé na webech dnes spíše skenují očima než čtou dlouhé odstavce textu, a proto je vhodné webové stránky doplnit ilustračními, případně referenčními obrázky (například jako zedník či tesař představíte fotkami svou práci). Snímky zpřehlední texty a čtenáře navedou, kam potřebuje.

3. Je technicky v pořádku

Pokud si vytváříte webové stránky na vlastní pěst a postupně na něj nabalujete různé funkce, může se vám webrozsypat. Nestačí totiž jen hezký design: potřebujete také funkční backend, ať už jej obstarává WordPress či jiná platforma. Technicky funkční stránka myslí i na důkladné zabezpečení a může obsahovat také monitoring a reporting, jež vás upozorní na problémy.

Prvním krokem tvorby webu, ať už s odborníky či na vlastní pěst, je výběr hostingových služeb. Hosting poskytuje prostor vašemu webu a zajišťuje, že se vaše webové stránky zobrazují na internetu. K této službě patří i podpora zákazníka v začátcích i při potížích a snadná administrace. S hostingem vám nejlépe poradí odborníci, například my z projektu Dobrej Nápad. Nejlevnější ani nejdražší řešení totiž nemusí být to pravé zrovna pro váš web: nejlepší je hosting vybírat stránce na míru.

Aby moderní web správně fungoval, musí být také responzivní, tedy kromě desktopů plně fungovat i v mobilních zařízeních. Například web, vytvořený v Canvě může sice zaujmout krásným designem, avšak plná responzivita mu chybí. To znesnadňuje jeho pohodlné procházení nejen v mobilech.

4. Rozumí si s vyhledávači

Alespoň základní optimalizace pro vyhledávače (SEO) je nutnost. Jinak na vás zákazníci ve vyhledávačích vůbec nenarazí. Bez optimalizace pro vyhledávače se musíte spoléhat na (často i placené) webové katalogy, přes které vás zákazníci oslovují, nebo na uvádění webové adresy na vizitkách. Lepší variantou je investovat do kvalitního webu, který na SEO od začátku myslí.

Optimalizaci pro vyhledávače lze udělat několika způsoby:

  • Můžete tuto oblast ignorovat a veškerý textový obsah si vytvoříte sami, bez velkého přemýšlení nad klíčovými slovy a přidružených analýz. V takovém případě ale zákazník vaše webové stránky velmi pravděpodobně nenajde ve vyhledávačích.
  • Druhou variantou je oslovení SEO agentury, která vám provede důkladnou analýzu klíčových slov i konkurence a další rešerše. Tyto služby vás mohou stát i přes 50 000 Kč, což u malého webu většinou působí jako kanón na vrabce.
  • Z naší zkušenosti víme, že drobným podnikatelům a malým firmám většinou stačí zlatá střední cesta: každý webové stránky by měly alespoň v minimální míře pracovat s klíčovými slovy, na která se chtějí umisťovat ve vyhledávači. A přesně tímto způsobem pracuje Dobrej Nápad při stavbě klientských webů.

Za hosting a doménu vašeho webu každoročně zaplatíte nemalé částky. Aby se vám tato investice vyplatila, měl by vám web přivádět klienty, což s nulovou optimalizací pro vyhledávače očekávat nemůžete.

5. Drží si vysokou informační hodnotu

Chtějte, aby vaše webové stránky měly vysokou informační hodnotu. Stručné, výstižné texty, jejich umístění i celková kvalita mají obrovský vliv na následné konverze (například vyplnění poptávkového formuláře, přihlášení do newsletteru a jiné způsoby zájmu o služby). Texty musí zákazníkům předávat očekávané informace a zároveň se vyhnout zbytečnému balastu nebo umělému nafukování, kterými například vyplňujete nevhodně vybranou šablonu. 

Co dnes u textů frčí nejvíc? Rozhodně méně formální, konverzační tón. V kurzu už není nadměrná strohost a formálnost (pokud zrovna nenabízíte služby, které souvisí s písemným zpracováním odborných témat). Mluvte jazykem cílové skupiny a snažte se udržet lidský tón. Potenciální zákazník chce za vaším webem vidět živého člověka, ne robota.

Tvorba webových textů je samostatnou disciplínou, které se říká copywriting. Chcete-li mít na webu profesionální texty bez zbytečné omáčky, obraťte se na profesionály, kteří mají webovou textaci v malíku.

6. Vyvolá zájem o produkt a nabízí možnosti interakce

Váš web musí vyvolat zájem o produkt nebo cokoliv, co prezentujete, a nenásilně vést potenciálního zákazníka k interakci. Ta musí být pro zákazníka jednoduchá a srozumitelná. Profesionalitě webu příliš nepomůže, pokud na zákazníka při první návštěvě po pár sekundách vyskočí pop-upové okno. Tento typ interakce na webu omezte na minimum; v ideálním případě přichází na řadu až později, ne v prvních chvílích návštěvy webu.

Zvažte, jaké způsoby interakce na web zařadíte a zda máte čas se zákazníkům věnovat. Možná jste na všechno sami, možná máte v týmu pracovníka pro zákaznický servis. Nabídnete-li zákazníkům možnost vás oslovit přes Messenger a nemáte čas na zprávy bleskově reagovat, zákazník bude naštvaný, že mu neodpovídáte.

To stejné platí i pro chatovací okénko na webu. Nemáte-li kapacity na okamžité reakce na zprávy, můžete na web přidat kontaktní formulář nebo zákazníky vést ke komunikaci přes firemní e-mail. U těchto variant komunikace stačí reagovat během jednoho či dvou pracovních dní.

7. Naplňuje legislativní normy

Obchodní podmínky, zásady ochrany osobních údajů, zákony ohledně souborů cookies, pravidla rozesílání newsletterů a jiných e-mailů, GDPR… Nejen na tyto oblasti musíte myslet při tvorbě webu, i kdyby se jednalo jen o minimalistickou jednostránkovou prezentaci. Pokud se v těchto pravidlech příliš neorientujete, raději se poraďte s odborníky.

Když budou na vašem webu chybět některé důležité informace (například IČO, údaje o vás nebo o společnosti), hrozí vám nejen pokuty, ale takový web nepůsobí profesionálně.

Potřebujete pomoct s webem? 

Rádi byste si nechali vytvořit profesionální web nebo potřebujete poradit jen s některými aspekty jeho tvorby? My z Dobrej Nápad pro vás můžeme například také analyzovat vaši stávající stránku a navrhnout možná zlepšení, pomoci s backendem, legislativou, texty či s optimalizací pro vyhledávače.Dokážeme vám odborně poradit v těch oblastech, v nichž si nejste příliš jistí. Neváhejte nás kontaktovat.

Konzultujte svůj projekt ještě dnes!

Rychlý kontakt

Telefon

776 535 556

Kde nás najdete

Dobrej Nápad

Pod Špičákem 363

Tanvald

okr. Jablonec n/N

Fakturační údaje

Ing. Petra Kennedy

 09644261

Zapsaná v Živnostenském rejstříku, sp. značka ZIV/1163/2020/Ra