DOBREJ NÁPAD

Výroba webových stránek: 5 kroků ke skvělému výsledku

Určitě se vám už stalo, že jste přišli na něčí web a po několika sekundách zase rychle odešli, protože jste se z různých důvodů necítili dobře. Možná se vám nelíbily barvy, webová stránka stránka vypadala zastarale nebo chaoticky, nebo jste jednoduše nemohli najít to, co jste hledali. K tomu obvykle dochází, když je web navržen nahodile, bez rozmyslu, s použitím nevhodné šablony nebo když se při návrhu webu přeskočí důležité kroky. Podívejte se, co výroba webových stránek obnáší, aby podobný osud nepotkal váš vlastní web.

Klíčová je komunikace s designérem

Základem dobré spolupráce a skvělých výsledků je vždy jasná a otevřená komunikace s webdesignérem. Vývojář vašich webových stránek rozhodně rozumí tomu, jak dobře sestavit funkční web (aspoň ve většině případů by měl), ale není a ani nemůže perfektně rozumět vašemu podnikatelskému sektoru a vaší firmě. Je možné, že ve vašem oboru nikdy nepracoval, s nikým jako vy se dosud nesetkal. Nezná váš podnik, proto nemůže vědět, co je pro vás důležité, jaké jsou vaše cíle a kam směřujete. Pro vytvoření reprezentativního a funkčního webu, který bude přinášet konverze, potřebuje pochopit vás i vaši firmu. A k tomu potřebuje vás.

5 kroků k perfektnímu webu

Dobrý webdesigner si nic nevymýšlí, ale hodně se ptá. Málokdy navrhne design, který vám sedne na první dobrou, takže bude navrhovat, kombinovat a předělávat. Hodně mu pomůže, když se mu pokusíte ulehčit práci tím, že jeho otázky zodpovíte co nejúplněji a nejotevřeněji. Skvělou přípravou pomůžete celý proces urychlit a zefektivnit. Co konkrétně bude zajímat vašeho designéra? Pojďme se podívat na fáze výroby webových stránek, kterými s ním procházíte, abyste věděli, co vás čeká.

1. Úvodní analýza

Analýza je poměrně složitý proces, který by měl vždy předcházet vzniku webové stránky. Je opravdu důležité pochopit, jak vaše organizace funguje, kam směřujete, jaký je váš produkt, na kterou cílovou skupinu míříte, jaké jsou
vaše krátkodobé a dlouhodobé cíle a další. Myslete na to, že designér neklade otázky, aby otestoval vaše znalosti, ale aby maximálně přispěl k tomu, aby vám váš nový web přinesl maximální užitek a fungoval, jak má.

výroba webových stránek

Při vytváření nových webových stránek nebo modernizaci stávajících prezentací se nejprve zaměříme na analýzu strategie, cílů, produktu a konkurence v různé míře v závislosti na velikosti projektu a preferencích. Nebojte se, je to docela zábava a často se stává, že posouvá klienty a jejich byznys, protože si díky analýze uvědomí spoustu věcí. Analýza potřeb také určuje, co se od webových stránek očekává, zda maximalizují potřeby a příležitosti v podnikání.

2. Struktura obsahu webu

Další důležitou součástí každého projektu, kterou je zásadní řešit před zahájením spolupráce, je struktura webových stránek. Je nutné vědět, jaké informace chcete na webu komunikovat, do jakých podstránek je rozdělíte a jaká bude jejich podrobná struktura. K tomu může dobře sloužit wireframe, i když spousta klientů naší agentury si v jednoduchém wireframu nedokáže představit konečnou grafiku jejich webu.

Výroba webových stránek pomocí šablon

Nedílnou součástí struktury je i obsah – tyto dvě části by se měly navzájem doplňovat, přestože někteří designéři dávají přednost vytváření struktury před ujasněním obsahu. My v Dobrej Nápad upřednostňujeme vytváření struktur webu založených na jasných představách o tom, jaký bude obsah. Z toho vyplývá, že neuznáváme použití šablon bez jejich editace a přizpůsobení potřebám klienta.

výroba webových stránek

Struktura webu a návštěvníci

Struktura webu je důležitá hlavně z pohledu návštěvníka (o něj jde koneckonců především, že?). Musí snadno najít to, co hledá, a vy jej musíte přesvědčit, že už nemusí hledat nikde jinde. To vám půjde docela snadno, pokud
si pohlídáte, že: 

– posloupnost stránek dává smysl a jednotlivé podstránky se neopakují, ale
doplňují,
– obsah jednotlivých podstránek logicky a intuitivně navazují,
– web návštěvníka, resp. potenciálního zákazníka zbytečně nezahlcuje,
– obsah naplňuje očekávání vaší cílové skupiny,
– struktura i obsah odpovídají dobrým zásadám SEO, aby se web mohl kamarádit s
vyhledávači.

3. Navrhněte své nápady

Hurá, konečně design! Po sérii nekonečných otázek a podivných konceptů, které jsou možná na první pohled složité, je na čase něco skutečně vidět. Nyní, když víme, jaké jsou cíle webu, jak bude strukturován, a co budou obsahovat
jednotlivé sekce postránek, můžeme začít řešit grafický obsah s ohledem na vašeho zákazníka. U grafického designu je důležité, aby kromě vyvolání nálady a emocí návštěvníka také odpovídal vaší značce a firemní identitě. V praxi to
znamená, že pokud máte logo a vizitky, které vaši zákazníci znají, web by s nimi měl korespondovat. Pokud nemáte značku nebo grafickou firemní identitu a chcete působit profesionálně, není nic jednoduššího, než nás požádat o vytvoření návrhů. Ale zpět k designu.

Atributy grafického zpracování

Design by měl vždy zohledňovat obor a specifika vašeho podnikání a na první pohled ukázat, jací jste – může vypadat radostně, hravě, vtipně, neformálně, přátelsky nebo vážně, profesionálně, ochotně a slušně, nebo jakkoli jinak pokud
to vystihuje vás a váš byznys. Určení nálady závisí na tom, jak budou graficky zobrazeny jednotlivé bloky stránek a jaké prvky na nich budou vytvářet tento dojem.

Důležitým atributem je také zvolené barevné schéma a dalších grafických materiálech, jako obrázky, videa, odkazy a samozřejmě na fontech. Pokud přemýšlíte o svém prvním webu, rádi vám s výběrem pomůžeme a se vším důležitým
poradíme. Pokud byste se chtěli připravit předem, můžete se podívat na tento článek, kde najdete 30 nejlepších kombinací písem, nebo se inspirovat 12 barevnými schématy, které rozhodně budou vašemu webu slušet. Už tedy víte, jak bude váš web vypadat?

4. Technické zpracování

Tato fáze je velmi jednoduchá, alespoň tedy pro klienta. V tomto kroku se dají dohromady všechny informace a dopracuje se grafika, texty a další detaily podle dohodnutého a schváleného návrhu projektu. V této fázi se hlavně
nastavuje, konfiguruje, kóduje grafika, průběžně se testují výsledky a usilovně se pracuje na tom, abyste byli maximálně spokojeni s výsledkem. Pokud se rozhodnete spolupracovat s námi, zůstaneme v intenzivním kontaktu, abyste viděli, jak všechny nápady vypadají v praxi, a mohli se k nim vyjádřit, případně operativně měnit některé detaily. Nestane se vám tak, že si objednáte web a designéra uvidíte na první schůzce poprvé a zároveň naposled, protože váš web zpracoval bez ohledu na vaše přání, potřeby a preference.

5. Testování a spuštění vašeho webu

Po zpracování webu se obvykle podrobně testuje, aby se designér ujistil, že vše perfektně funguje. Součástí testů může být i stylistická a jazyková korektura textů, takže si můžete být jistí, že případný překlep ve vašich textech nebude součástí vaší prezentace. Po interním testování se web předává pro kontrolu, abyste si sami zkusili, zda je všechno v pořádku. U složitějších projektů je obvyklé také testování v ostrém provozu, které odhalí případné
mouchy. Poté se domluví datum předání a web je připravený na prezentaci vaší firmy.

Výroba webových stránek a e-shopů na míru

Máte zájem o zpracování webových stránek nebo redesign stávajícího webu? Dejte nám vědět, rádi se budeme
věnovat i vašemu projektu. Zaměřujeme se na:
– prezentační weby,
– jednostránkové prezentace,
– komplexní projekty včetně poradenství,
– složité weby s programováním,
– automatizované e-shopy do 1500 produktů,
– fóra, portfolia a další.

Konzultujte svůj projekt ještě dnes!

Rychlý kontakt

Telefon

776 535 556

Kde nás najdete

Dobrej Nápad

Pod Špičákem 363

Tanvald

okr. Jablonec n/N

Fakturační údaje

Ing. Petra Kennedy

 09644261

Zapsaná v Živnostenském rejstříku, sp. značka ZIV/1163/2020/Ra