DOBREJ NÁPAD

Jednostránkový web: 5 situací, kdy dává smysl

Rozhodli jste se posunout váš business na další level a pořídit si skvělý web, který bude dokonale reprezentovat vaši firmu? Jedním z faktorů, které nejspíš budete zvažovat, je rozsah webových stránek. Jednoduše řečeno, můžete se rozhodnout pro jednostránkový nebo vícestránkový web (podrobnější dělení webů nechme na jiný článek). Pokud se nemůžete rozhodnout, která varianta je pro vás lepší, ukážeme vám 5 příkladů, kdy je jednostránkový web ideální volbou a poradíme vám, pro koho se hodí.

1. Potřebujete účinný nástroj pro svou prezentaci

Mít pěkný a funkční firemní web je jedním ze základních způsobů, jak vypadat jako profesionál, zaujmout potenciálního zákazníka a přesvědčit ho, aby si koupil váš produkt. Některé profese, typicky řemeslníci, ve většině případů velké webové stránky nespotřebují. Tito lidé chtějí být vidět, ukázat fotografie své práce a reference. Patříte-li do této profesní kategorie, jednostránkový web je tou správnou volbou!

2. Právě jste zahájili podnikání

Začít podnikat není snadné. Člověk musí zařídit a vyřešit spoustu problémů, včetně celkového marketingového zaměření. Vizitky totiž nejsou jedinou věcí, kterou potřebujete: než se pustíte do plánování, zvažte také svou online přítomnost. Pro začínající živnostníky a malé firmy je jednostránkový web řešení, které nestojí mnoho, ale přináší mnoho výhod. Nejlepší na tom je, že začnete budovat svoji značku, budete mít skvělou osobní nebo firemní prezentaci, lidé o vás budou vědět a budete působit mnohem důvěryhodněji, než jen se stránkou na Facebooku.

3. Nabízíte jedniný produkt nebo službu

Ať už začínáte, nebo máte dobře vybudovanou základnu zákazníků a stabilní příjem, bude pro vás jednostránkový web ideální, pokud nabízíte jen jeden produkt nebo službu. Jednoduché webové stránky s jedním produktem či službou jsou při kontaktu se zákazníkem často mnohem efektivnější, než obrovské weby. Lidé se na jednom místě dozví vše, co potřebují vědět. Proč tedy ve svém podnikání investovat do velkého multifunkčního webu, který v tomto případě třeba vůbec nepotřebujete?

4. Chcete ukázat své portfolio

Osobní weby, uchazeči o zaměstnání, umělci, freelanceři, drobní podnikatelé ve službách: to jsou situace, ve kterých vám jednostránkový web dlouho vystačí. Cílem takového webu je ukázat, v čem jste skvělí, a co je ještě důležitější: potřebujete na něm prezentovat svou práci (fotografie, obrazy, referenční články, screenshoty projektů) a reference. Tohle by váš potenciální zákazník měl na začátku vidět. Pokud potřebujete s portfoliem pomoct, dejte nám vědět!

5. Máte omezený rozpočet

Jednostránkový web bude skvělým řešením, pokud máte omezené zdroje. Rozdíl v ceně malého a velkého webu může činit několik desítek i stovek tisíc korun, avšak i malý web vám dokáže přivést spoustu zákazníků. Pokud jste například šperkař a chcete prodávat online, můžete si nechat vyrobit vlastní e-shop nebo malý prezentační web. Administrace pro vás nejspíš bude o něco obtížnější (fakturaci a objednávky bude nutné zpracovávat ručně), ale nebudete omezeni zákazníky z jediné platformy (typicky Facebooku). Vždy je lepší mít dobře navrženou, malou webovou stránku, než nic.

Nevýhody jednostránkového webu

Jednostránková prezentace je ve spoustě případů skvělým řešením, ale buďme upřímní, má také své nevýhody. Web s  rozložením na jediné straně není například úplně vhodný pro práci s klíčovými slovy a SEO (optimalizace pro vyhledávače), takže se s největší pravděpodobností nebudete zobrazovat na prvních místech v Google. Kromě toho nemůžete publikovat příliš mnoho textu nebo podrobností o svém produktu, protože dlouhý jednostránkový web vypadá nepřirozeně a návštěvník se brzy začne nudit, nebo je zahlcen informacemi a odejde. Pro někoho může být nevýhodou i to, že se na jednostránkový web obvykle nepřidává blog (pokud web není zaměřený pouze na publikování článků).

Každý problém však má řešení. U nás ve studiu Dobrej Nápad vždy podrobně vyhodnocujeme, zda má vaše firma, pro kterou poptáváte jednostránkový web, potenciál budoucího růstu. Pokud ano, navrhneme váš web tak, aby se dal kdykoliv snadno rozšířit bez dalších nákladů na analýzy, přepracovávání, přetextovávání apod. Až vaše podnikání vyroste a budete potřebovat rozsáhlejší prezentaci své činnosti, úpravy webu vás vyjdou výrazně levněji, než kdybyste s webem začínali zase od nuly. To zní skvěle, že?

Kolik stojí jednostránkový web?

Přesná cena vždy kalkulujeme na základě konkrétních požadavků. Zde je obecná odpověď: pokud potřebujete opravdu jednoduchou webovou prezentaci se základními informacemi, může vás jednostránkový web vyjít okolo 9 000 Kč. Technicky složitý web, který vyžaduje vývoj, může cenu za jednostránkovou prezentaci posunout i ke 20 000 Kč. Chcete probrat vaše představy a nacenit váš projekt? Dejte nám vědět, rádi vás vyslechneme, oceníme vaše řešení a v případě zájmu ho zpracujeme.

Konzultujte svůj projekt ještě dnes!

Rychlý kontakt

Telefon

776 535 556

Kde nás najdete

Dobrej Nápad

Pod Špičákem 363

Tanvald

okr. Jablonec n/N

Fakturační údaje

Ing. Petra Kennedy

 09644261

Zapsaná v Živnostenském rejstříku, sp. značka ZIV/1163/2020/Ra