DOBREJ NÁPAD

E-shop na WordPressu: Je oproti krabicovým řešením opravdu zdarma?

Chystáte se rozjet váš první e-shop a plánujete, na jaké platformě poběží? E-shop na WordPressu může na první pohled vypadat opravdu lákavě: odpadá totiž placení pravidelného poplatku, spojeného s hotovými (krabicovými) řešeními. E-shopy na WordPressu i krabicová řešení mají svá pro a proti. Podívejme se na přínosy i nástrahy obou variant.

Výběr platformy: Začněte definicí svých požadavků

Ještě před výběrem platformy si ujasněte svá očekávání ohledně fungování i vzhledu webu. Proveďte počáteční analýzu, podívejte se na konkurenční e-shopy ve vašem oboru a poznačte si všechny funkce, které budete potřebovat nyní i v budoucnu. Podívejte se, jak vypadají oblíbená krabicová řešení na českém trhu (Shopteteshop-rychleWebnode a další) a jaké funkce, doplňky a tarify nabízí. Na základě takovéto analýzy dokážete lépe vybrat vhodné e-shopové řešení nebo vysvětlit svému programátorovi, jak si představujete svůj e-shop na WordPressu.

Hotové e-shopové řešení: Výhody a nevýhody

E-shopová platforma (krabicový e-shop) je skvělá v tom, že svůj byznys snadno a rychle rozjedete a můžete začít prodávat.

Podpora po ruce, rozšiřující moduly a automatizovaný proces objednávky

Součástí pravidelného poplatku za krabicový e-shop je podpora, která vám pomůže s počáteční orientací v systému. Vaše problémy vyřeší ve stanovené reakční době a nestane se, že váš e-shop několik dní nepoběží. Správci se kromě toho starají o pravidelné aktualizace, vytváří nové funkce a zlepšují ty stávající. Svůj e-shop můžete kdykoliv doplnit rozšiřujícími moduly, vytvořenými na míru celému systému. To vám dává jistotu, že takové rozšíření e-shopu proběhne bez komplikací.

Celý objednávkový proces hotového e-shopového řešení je plně automatizovaný a otestovaný. To platí pro všechny kroky objednávky, napojení platební brány, zásilkových služeb i databáze zboží, z níž se objednané kusy automaticky odečítají. Součástí systému je také napojení na fakturační systém a automatické zasílání potvrzovacích e-mailů. Systém vám nachystá štítek na balík, který jen vytisknete a můžete odesílat. E-shopová řešení za vás myslí i na soulad s platnou legislativou (například EET pro český trh).

Otestovaný systém s jednoduchou administrací

Vývojáři krabicových řešení mají know-how, roky fungující a otestovaný systém, který neustále zlepšují. Starají se o bezpečnost a uživatelskou přívětivost e-shopu. Administrace bývá maximálně snadná tak, aby ji dokázal ovládat i člověk bez velkých technických schopností. 

Krabicové řešení je zcela jistě jednodušší variantou pro začínající majitele e-shopů, kteří se mohou lépe soustředit na rozjezd vlastního podnikání. E-shop jednoduše funguje, aniž byste museli řešit výpadky webu nebo nefunkčnost některých jeho prvků, integraci nových funkcí a jiné problémy. Nevýhodou krabicových řešení může být cena, která může v dlouhodobém horizontu daleko překračovat cenu za e-shop na WordPressu (liší se podle dodavatele).

E-shop na WordPressu s WooCommerce: Výhody a nevýhody

Redakční systém WordPress patří mezi open-source (zdarma dostupná) řešení: za jeho instalaci neplatíte nic. Na vás je však rozjezd i správa e-shopu. Jak je to s výhodami a nevýhodami tohoto přístupu?

Zpočátku šetříte peníze, ale investujete čas

Malý prodejce nemusí hned na rozjezdu podnikání platit pravidelné částky za hotové řešení. To se hodí zejména tehdy, když nemáte vysoké obraty, takže je dost možné, že si nevyděláte ani na samotný provoz krabicového řešení. Většinu úvodního nastavení ve WP můžete zvládnout i sami. Čeká vás ale spousta samostudia, testování a postupu metodou pokus-omyl. Pokud nejste technický typ, možná budete mít problém s implementací platební brány, zásilkových služeb, fakturačních systému a dalších vychytávek. Ale upřímně? Pokud nepracujete s velkým objemem objednávek, klidně se bez automatizovaného e-shopu obejdete. Je fakt, že strávíte čas adminitrací každé objednávky, což ale nemusí být pro každého problém.

Reálný problém nastane, když váš e-shop přestane fungovat. Pokud si se závadou nevíte rady nebo nedokážete identifikovat příčinu nefunkčnosti, čeká vás shánění odborníka, který na vás bude mít čas. Při běžné ceně 1500 Kč za hodinu se vám ale e-shop s každým problémem začne prodražovat. Tomu se můžete snadno vyhnout: od začátku si můžete nasmlouvat programátora, který vám bude k ruce při potížích nebo se rovnou postará o pravidelnou správu e-shopu.

Stačí vám opravdový základ? S WordPressem můžete ušetřit

E-shop na WordPressu se dá zprovoznit poměrně levně, stačí-li vám jen opravdový základ. Programátor vytvoří jednoduchý e-shop a o fakturaci, zadávání dat do zásilkových systémů a další administrativu se staráte ručně. Tato varianta se hodí pro malé podnikatele, kteří prodávají například vlastnoručně vyrobené produkty, odbavují nižší desítky objednávek měsíčně a neplánují větší růst. Výsledkem je, že máte profesionálně zpracovaný, hezký a funkční e-shop, na který se můžete spolehnout. Když se vám podnikání rozjede, dají se jednoduše přidat další funkcionality, které budou směřovat k plné automatizaci, abyste ušetřili čas. Profi řešení základního neautomatizovaného e-shopu se dá pořídit už za 15 000 Kč, což je oproti krabicovým řešením skvělá a zároveň perspektivní varianta.

Flexibilita a jednotnost grafiky přes různé části kombinovaného webu

WordPress má oproti hotovým řešením výhodu větší flexibility, díky níž nabízí širší možnosti využití. Je ideální pro projekty, které spojují různé funkce na jednom webu: například e-shop s obsahovou sekcí nebo obsah s prodejem e-booků, služeb a další kombinace.

Na míru naprogramovaný e-shop na WordPressu vám dovolí graficky sladit jednotlivé části rozmanitého webu. Dá vám i volnější ruku při volbě designu: krabicové řešení oproti WordPressu nabízí jen předpřipravené šablony (pokud si nezaplatíte designéra). Máte-li již fungující web na WordPressu, nejspíše se vám vyplatí zařídit si e-shop v rámci existujícího webu, než kombinovat krabicové řešení s WordPressovou prezentací. Čekala by vás totiž práce se dvěma stránkami webu, které musíte sladit z hlediska brandu i grafiky, což není vůbec jednoduché a v případě některých krabicových řešení nemožné (pokud se tedy nechcete přizpůsobovat neatraktivní grafice některých krabicových řešení).

Závěrečný souhrn: Klady a zápory obou řešení

V této části si přečtěte stručný výčet největších výhod a nevýhod e-shopu na WordPressu a hotového (krabicového) řešení.

WordPress + WooCommerce či jiný e-commerce plugin:

  • + Širši možnosti designu
  • + Ideální řešení pro kombinované projekty (například e-shop s obsahovým webem)
  • + V profesionálním provedení se hodí pro velké e-shopy, které přerostou krabicové řešení
  • + Vhodné pro malé podnikatele, kterým stačí základní e-shop a neplánují velký růst
  • + Profesionální zpracování od 15 000 Kč
  • – Pokud chcete ušetřit, vše od počátečního rozjezdu e-shopu přes správu a aktualizace si řešíte sami
  • – Potřebujete nasmlouvat zkušeného programátora, který vám pomůže v případě technických potíží, pokud chcete, aby e-shop dobře fungoval

Hotové e-shopové (krabicové) řešení

  • + Ideální pro čistokrevný e-shop bez doprovodné prezentace
  • + Snadno nastavíte a brzy prodáváte
  • + Dostupná podpora, která řeší vaše potíže i počáteční dotazy
  • + Pravidelný poplatek zahrnuje důležité aktualizace
  • + Možnost rozšíření o moduly, šité systému na míru
  • – Většinou méně možností grafického nastavení
  • – Počáteční náklady mohou být pro malé e-shopy relativně vysoké
  • – Cena za roční provoz vás běžně vyjde přes 30 000 Kč, což je v porovnání s profi e-shopem na WordPressu v dlouhodobém horizontu několikanásobně dražší řešení

WordPress nebo krabicový e-shop?

Hotová e-shopová řešení i e-shopy na WordPressu mají svá pro a proti. Začínajícímu majiteli e-shopu může hotové řešení ulehčit rozjezd a umožní mu začít brzy prodávat. E-shop na WordPressu se hodí pro malé podnikatele, kteří neplánují velký růst firmy, ale i ambiciózní podnikatele s většími projekty, kombinované weby, které mimo e-shopu zahrnují i magazín, prodej e-booků, konzultací a dalších služeb, e-learningový modul či jiný komplexní prezentační obsah. Rozjezd minimalistického e-shopu na WordPressu vás může vyjít velmi levně, administrace je ale v některých případech náročnější než u krabicových řešení. Pro střední a větší projekty, které potřebují dodatečné funkce, je WordPress naprosto ideální.

Potřebujete poradit s výběrem nejvhodnějšího e-shopového řešení pro váš projekt? Obraťte se na nás a domluvte si s námi odbornou konzultaci, během níž se podíváme na vaše představy a požadavky a pomůžeme vám vybrat to nejlepší řešení pro váš byznys. Pokud řešíte technickou stránku e-shopu nebo poptáváte pokročilá IT řešení, kontaktujte našeho partnera PEKK Consulting, kde dokáží navrhnout vysoce funkční řešení pro váš byznys.

Konzultujte svůj projekt ještě dnes!

Rychlý kontakt

Telefon

776 535 556

Kde nás najdete

Dobrej Nápad

Pod Špičákem 363

Tanvald

okr. Jablonec n/N

Fakturační údaje

Ing. Petra Kennedy

 09644261

Zapsaná v Živnostenském rejstříku, sp. značka ZIV/1163/2020/Ra