DOBREJ NÁPAD

Barevné kombinace na web: jak vybrat paletu, která vás vystihuje a zároveň přitahuje zákazníky

Vybírat barevné kombinace na web není jednoduché. Barvy jsou totiž to první, co váš návštěvník a potenciální zákazník vidí a vnímá. Při volbě barev můžete jednoduše vyjít z psychologie a teorie barev či dát na obecné i odborné rady z mnoha článků, které na toto téma byly vydány. Pokud chcete autentický a zároveň funkční web, měli byste výběru barev věnovat více než jedno dopoledne. Záleží totiž nejen na vašich vnitřních preferencích, ale i na vaší cílové skupině a jejích očekáváních.

Jak vybrat barevné kombinace na web

1. Definujte cílovou skupinu

Prvním krokem je vybrat základní barvu, která vás a vaše podnikání vyjadřuje a zároveň bude připadat atraktivní vašim návštěvníkům. Co se týče cílové skupiny, zde stojí za to se pozastavit a dávat pozor na výběr finální barvy, případně palety. Pokud jste například žena, která poskytuje B2B služby a její cílovou skupinou jsou zejména ženy, je v pořádku vsadit na růžovou či pastelové barvy, pokud se vám líbí.

Na druhou stranu, pokud jsou ve vaší cílovce i muži, je málo pravděpodobné, že je růžový vizuál zaujme – muži totiž preferují spíše syté odstíny a navíc růžová není typicky mužská barva. Pokud tedy nechcete přicházet o zákazníky jen kvůli nesprávně vybrané barvě, stojí za to věnovat se analýze cílové skupiny a jejím očekáváním ještě před tím, než začnete vybírat vizuál webu.

2. Určete barvu, která bude fungovat dlouhodobě

Pokud se rozhodnete pro hlavní barvu a barevnou paletu s tím, že ji v budoucnu změníte, když vám nebude vyhovovat, zadržte. Barvy jsou totiž jednou z hlavních součástí vizuálního stylu, který definuje váš brand. Barva je to, čeho si potenciální zákazník všimne jako první jako první, což znamená, že pokud si vaši klienti “zvyknou” na barvy, které používáte, bude pro ně těžké spojit si vás s novým stylem (logem, barvou, elementem, či celkovou komunikací). Dalo by se říct, že to je jako kdybyste začali budovat úplně novou značku.

3. Vyberte maximálně 5 barev

Nejjistější cestou k úspěchu je vybrat maximálně 5 barev; jednu nebo dvě hlavní, které vystihují váš brand a 2 barvy na pozadí. Ve většině případů bude fungovat bílá. Pokud máte víc bloků pod sebou, je dobré vizuálně rozdělit témata a myšlenky, které prezentujete v jednotlivých panelech, např. kombinací bílé pro jeden panel a šedé či světlého odstínu hlavní barvy pro další panel. Pátá barva bude většinou černá nebo její odstín, který se použije pro texty.

Můžete se samozřejmě rozhodnout i pro jednodušší řešení; vyberete jen jednu barvu jako hlavní, bílou na pozadí a odstín černé pro texty. Vaše grafika i web tak budou s velkou pravděpodobností vypadat čistě a přehledně.

Existují výjimky, kde se používá více než 5 barev. Při výběru a následně zadání webu je ale dobré být opatrný. Pokud se dané barvy na webu nepoužijí s citem, výsledkem může být design, ve kterém je pro návštěvníka složité se zorientovat a celkově může působit zmateně a přeplácaně.

Kde hledat inspiraci?

Nevíte si rady s tím, jak zvolit hlavní barvu a barevnou paletu? Nechte se inspirovat! Existuje spousta nástrojů, které vám s barevnou kombinací pomůžou. Zde jsou 3 příklady, které můžete zkusit.

Color palette generator (Canva)

Řadíte-li se mezi skalní fanoušky tohoto skvělého grafického nástroje, rozhodně vyzkoušejte jejich generátor barevných palet. I bez přihlášení či jakýchkoli poplatků vám Canva vygeneruje super paletu; buď z demo obrázku, nebo vašeho vlastního, který můžete nahrát. To znamená, že pokud máte oblíbenou fotku, zajímavý barevný koncept nebo obrázek, který vás oslovuje, můžete jen jednoduše nahrát a Canva udělá paletu zcela za vás.

Nutno říci, že generátor není 100% přesný. Pro inspiraci je to ale více než dobrý nástroj a stojí za to jej vyzkoušet.

canva generátor barevné palety, kombinace barev na web, petra kennedy, dobrej nápad, webové stránky
Generátor barevných palet od Canvy. Stačí nahrát fotku a dostanete hotovou paletu včetně HEX kódů.

Coolors

Dalším skvělým příkladem pomocníka pro výběr barevné kombinace na web je Coolors. Coolors je sofistifikovaný a promyšlený nástroj, který nabízí mnoho možností, jak paletu upravovat podle vlastních preferencí. Můžete se nechat inspirovat náhodně vybranou paletou, kterou měníte stisknutím mezerníku. Pokud si pořád nevíte rady, podívejte se na nejpoužívanější palety.

I Coolors nabízí možnost nahrát vlastní fotku. Oproti Canvě jde trochu dál a nechá vás vybrat odstín konkrétního místa na fotce a vytvořit z ní paletu.

coolors generátor barevné palety, kombinace barev na web, petra kennedy, dobrej nápad, webové stránky
Tvorba barevné palety v Coolors. Rozhodně vyzkoušejte!

Color Hunt

Pokud hledáte jednoduché řešení, vsaďte na Color Hunt. Jeho skvělou výhodou je to, že si barevné kombinace můžete filtrovat podle typů barev, např. pastelové, neonové, světlé, tmavé a spoustu dalších. Po najetí myší na vybranou barvu palety se vám zobrazí HEX kód, případně můžete na paletu kliknout a ukáže se vám kompletní specifikace.

color hunt generátor barevné palety, kombinace barev na web, petra kennedy, dobrej nápad, webové stránky
Ukázka barevných palet s použitím nástroje Color Hunt.

Máte vybráno?

Máte vybranou paletu, která vás oslovuje a zároveň reflektuje vaši cílovou skupinu? Gratulujeme! Nyní můžete začít budovat svou vizuální identitu a začít se prezentovat jako skutečný profesionál.

Pokud hledáte pomoc s vaší webovou stránkou, potřebujete zpracovat logo, vizitky či jiné tiskoviny, dejte nám vědět, rádi se budeme věnovat vaším požadavkům a úspěšné budoucnosti! Referenční projekty a portfolio vybraných prací najdete zde. Těšíme se na vaši návštěvu!

Konzultujte svůj projekt ještě dnes!

Rychlý kontakt

Telefon

776 535 556

Kde nás najdete

Dobrej Nápad

Pod Špičákem 363

Tanvald

okr. Jablonec n/N

Fakturační údaje

Ing. Petra Kennedy

 09644261

Zapsaná v Živnostenském rejstříku, sp. značka ZIV/1163/2020/Ra